Ett beteende jag inte tolererar

Som vissa redan vet var jag på plats under Leksands matchen i fredags för att där stötta mitt Björklöven. Under den första och andra njöt jag av att vara på plats över att se laget jag brinner för och älskar kämpa på isen.
Jag glädje mig över alla supportrar på plats och att få träffa nya Björklövare.
Men det skulle jag inte få njuta av under hela matchen. Att Björklöven förlorade matchen sved i hjärtat, det var jobbigt. Men det var inte det värsta den kvällen.
Under periodpausen till den tredje perioden förändrades saker för mig. Under hela den tredje perioden fick jag utså sexuella trakasserier från en Björklövare. Jag blev smiskad, smekt på röven, greppad på röven, smekt över ryggen, viskad i örat och andra saker man inte ska behöva vara med om när man upprepade gånger ber personen i fråga att sluta.
Det här har skett av en lövenbroder jag tidigare aldrig haft kontakt med eller träffat, och till situationen finns även vittnen och jag tänker inte tolera det här.
 
 
Jag kommer absolut inte nämna några namn eller något för jag vill inte hänga ut någon. Men detta är inte ett acceptabelt beteende och inget man ska behöva vara med om någonsin!
Att det dessutom hände när jag rest från Stockholm för att stötta laget jag älskar gör det ännu värre för mig för det här är saker som sker i Björklövenklacken, det utförs av en lövenbroder och oavsett situation är det aldrig någonsin okej!
Denna situationen har nu gjort mig rädd för att någonsin ställa mig i Björklövenklacken igen och jag kommer framöver befinna mig på sittplats istället, så ska jag inte behöva känna för min favoritplats i hela världen är på ståplats med mina lövenbröder och lövensystrar. 
Detta har gjort mig otroligt illa till mods och jag mår oerhört dåligt. Jag vill aldrig höra att något sånt här förekommer igen. 
 
 
vittne

jag såg allt och jag tolererar inte de heller. jag skäms över att vara lövare när det händer sådana saker.

Hasse Båth

Vilken idiot
Hoppas han skäms
Och varför inte sluta när du säger till

Svar: Ja det kan man verkligen hoppas det är ett oacceptabelt beteendeJa, det vet jag inte riktigt vilket gör det väldigt tråkigt
Lövenbruden

HEA

Fy för att läsa detta skämmes ta mig fan Du sk lövensupporter Du drar skam över alla härliga fans publicera hans namn tack

Svar: Ja det som hänt är fruktansvärt tråkigt...
Lövenbruden

Wz

Väldigt tragiskt och avskyvärt! Fy fan för personer som i samband med Löven uppträder illa. Anmäl och givetvis ska du stå i klacken nästa gång, vi är nog ett antal som kan "säkra" din rätt att heja fram Björklöven utan risk för idioter.

Svar: Ja det är supertråkigt. Med stödet jag har fått kommer jag försöka orka stå i klacken nästa gång. Björklöven har oerhört fina supportrar och det är därför ännu tråkigare att detta händer
Lövenbruden

Anonym

Så vidrigt,du bör anmäla personen i fråga! Totalt snevriden kvinnosyn... usch.

Svar: Personen kommer att anmälas
Lövenbruden

Jocke

Riktigt illa. Idioter finns dock överallt och det är nog verkligen inget övriga Lövensupporters står bakom.

Svar: Ja tyvärr!
Nej det tror jag verkligen inte dem gör
Lövenbruden

Ståhla JR

Stå på dig! Oacceptabelt beteende och att man skall tveka att vara på en del av arenorna man brinner för, enbart för att folk inte kan bete sig får mig vansinnig.

Stå på dig - Bokstavligt! Fortsätt stötta ditt lag från ståplats. Fortsatt lycka till i HA, men ge fan i och gå förbi mitt lag :-)

/Hästtokig.

Svar: Jag ska försöka göra mitt bästa! Förhoppningsvis är jag tillräckligt stark för att fortsätta stötta mitt lag från ståplats!

Tack!
Kan inget lova att vi inte går om er :-)
Fortsatt lycka till till er under säsongen! :-)
Lövenbruden

sören

Din plats är hos oss på H och inte sittplats säger som föregående talare vi finns där och kan nog se till att din tid i klacken blir bra och säker

Svar: Då jag är och alltid varit söderlövare har min plats blivit bortaklacken och min första match på H skulle skett om en månad. Ytterst osäkert hur det blir nu.
Men att veta att jag har ert stöd betyder fantastiskt mycket!
Lövenbruden

Anonym

Beklagligt det du råkat ut för. Det sorligaste är att Vittne mfl inte har ryggrad att ingripa, sorgligt. Du är varmt välkommen till H och Umeå.

Svar: Ja det är tråkigt.
Det tillfälle vittne såg var ingen situation att gripa in i utan mer hände när ingen uppmärksammade det

Tack! Ska försöka hitta modet att ställa mig på H
Lövenbruden

Lindelövet

Jag blir grymt förbannad när jag läser att det här händer på en läktare 2015! Jag brukar stå på H och även där finns en del insnöade idioter som har fastnat i sina manschauvinistiska tankar men jag tror och hoppas att de är ett utdöende släkte. Det är jävligt viktigt att vi som inte tycker det är ok VISAR det och SÄGER det när vi ser något liknande. Tyvärr så är det många som "låtsas" att de inte hört eller sett något och hoppas på att någon annan säger emot istället. När jag var yngre var jag en som oftast tittade bort om det var något obekvämt som hände, någon som sa nåt elakt till någon eller rent av mobbade någon annan men efter jag fick barn började jag tänka: "om det var mitt barn som blev utsatt för något så skulle jag vilja att någon ingrep om den personen såg det" och började därefter ifrågasätta om jag såg något som var fel. Det jag märkt av det är att när jag ifrågasätter någon som beter sig som ett svin så följer oftast flera med och till slut så står svinet ensamt kvar.
En sådan händelse var när Löven mötte SAIK i somras/höstas. En tjej på runt 10 år som hade en Skellefteåtröja på sig stod längst ner på H med sina kompisar som var lövenfans och efter ett tag började några skrika mot henne att hon skulle dra åt helvete och förklarade vad de skulle göra med henne om hon inte lämnade H, det fortgick cirka 20-30 sekunder innan vårt sällskap uppfattade vad som hände och började konfrontera dessa män(?) i 30-40 årsåldern. Kort därefter hade dom så gott som hela klacken emot sig och var ganska tysta resten av matchen.
Det var bra att vi fick tyst på dem MEN hon skulle inte behövt höra det överhuvudtaget! Sen är det bara synd att en del av de som konfronterade idioterna skrek och sjöng en del sexistiska ramsor. Dock så handlar det "bara" om ca 10 personer på hela H men det är 10 personer för mycket.
Det blev ju ganska mycket text men det jag ville få fram var att jag stöttar dig och dina systrar fullt ut och ser eller hör jag något liknande så agerar jag för något sånt här ska inte förekomma på en arena eller någon annanstans i Sverige 2015!

Svar: Det är verkligen oerhört tragiskt att sådant här ska hända och jag hopps verkligen att det får ett slut!Men tillsammans kan vi stoppa detta, tillsammans är vi starkare.
Vad tråkigt att göra om detta, det är inte okej. Men jag är glad att höra att det fanns hjältar där att stoppa händelsen.
Du har väldigt rätt i det du säger att alla inte vågar men man vågar följa med om någon börja sätta ner foten. Hoppas vi kan få ett stopp på detta!
Skuldra vid Skuldra. Tillsammans kan vi stoppa detta
Lövenbruden