En månad och ett öppet sår senare

Idag för en månad sen var jag i Leksand. Jag var där för att heja fram mitt lag, för att träffa andra supportrar. Men min resa förvandlades till en marddröm. Vad som hände har jag skrivit om tidigare och det var fruktansvärt. 
Nu en månad senare kan jag titta tillbaka och reflektera. Det som hände har absolut påverkat mig. Igår spelade Björklöven mot Vita Hästen i Norrköping. Jag som själv bor i Stockholm har inte långt dit. Ja, jag var på plats igår och ja, jag var på bortastå.
Jag trodde aldrig att jag skulle våga ställa mig på ståplats igen. Men efter det fantastiska stöd jag fått så valde jag att försöka. Jag valde att testa och jag lyckades. Jag stod där hela matchen, men jag stod där med en klump i magen och med en skakande kropp. Det kändes hela tiden som att någon stod bakom mig och bara vänta på sin chans att få göra något emot mig. Men jag hade fantastiskt fina människor omkring mig som gjorde mig tillräckligt trygg att stå där hela matchen ut.
Jag hoppas att jag är den enda som är rädd för att gå på en hockeymatch på grund av sådana här händelser, men jag har svårt att tro att sånt är fallet. Men tillsammans kan vi stoppa detta. Tillsammans kan vi se till att alla, killar som tjejer, gammal som ung, känner sig säker att gå på hockey. Känner sig säker att gå på sport överhuvudtaget.
Sporten är något jag älskar och något jag aldrig kommer sluta älska. Det är en stor del av mitt liv och det är något som får mig att må bra. Min största passion är hockey och min största kärlek är Björklöven. 
Men efter händelsen i Leksand försvann den passionen jag haft. Jag fann inte den glädjen som jag tidigare haft när jag kollat på hockey. Igår kom den glädjen tillbaka. Inte fullt ut men glädjen fanns där.
 
Ett oerhört stort tack till alla er underbara människor som stöttat mig efter händelsen. Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna tacka er tillräckligt mycket. Ni hjälpte mig att hitta tillbaka till glädjen i hockey. Ni hjälpte mig att hitta tillbaka till min största passion. Ni hjälpte mig att hitta tillbaka till kärleken till denna sport.
 
Efter det stödet jag fått har jag även bestämt mig för att göra något jag aldrig någonsin gjort förut. På tisdag kommer jag att påbörja en 10 timmar lång resa. Resan bär till Umeå där jag kommer att se Björklövens match mot AIK, detta blir därmed min allra första hemmamatch med Björklöven. Det hade inte varit möjligt utan ert stöd och jag ser fram emot detta med en stor glädje.
 
Nu har det gått en månad och jag kan tyvärr inte glömma händelsen helt. Den har satt djupa spår i mig. Men med ert stöd går det. Återigen tack alla fantastiska människor som stöttat genom detta. Ni är guld värda!
 
Vill du läsa om händelsen i Leksand? Klicka här: 
http://lovenbruden.blogg.se/2015/november/ett-beteende-jag-inte-tolererar.html#comment
 
Olov

Vad bra du har alltid vid mig vid din sida de vet du.

Svar: Ja du är en underbar vän!
Lövenbruden

Anonym

Blir otroligt glad över att du (förhoppningsvis) hittat tillbaka till rinken och läktaren! Ingen ska behöva bli utsatt för det som hänt dig. Var själv i Peking igår och jag hade aldrig, ALDRIG tillåtit något sådant mot vare sig dig lr någon annan tjej!

Svar: Ja med ert stöd orkar jag försöka!
Nej det är inte ett okej beteende
Lövenbruden

SmålandälskarLöven

Ingen ska behöva utstå det du gjort. Jag var själv på himpan igår, och hade aldrig tillåtit något sådant. Modigt att du hittat tillbaka. Alla ska kunna känna sig trygga! :)

Svar: Nej det ska man inte! Tack det värmer verkligen!
Roligt att se att du tagit dig dit! :)
Lövenbruden

Anonym

Va glad jag blir att höra att du varit på match igen. Va kul, då ses vi på H!! Från en lövenbrud till en annan.

Svar: Jag försöker! Med ett stöd går det att försöka! Det gör vi
Lövenbruden

Anonym

10 timmar Stockholm - Umeå? Åker du rensläde eller? Bil max 8, tåg tar väl ca 6,5...

Svar: 8 timmar med bil. Okej, sen lägger vi till ca 10-15 stopp på olika stationer samt en rast på 45 minuter och att det är en buss jag åker med så ja då är vi uppe i ca 10 timmar plus minus en halvtimme
Lövenbruden